מדריך לביצוע אבחון תקלה במצוף דלק – מחוג דלק מזייף או לא פועל ברכבי יונדאי / קיה

במיכל הדלק במכונית שלנו מעבר לאכסון בנזין קיימים אלמנטים נוספים אשר מתפעלים את התהליך מהזרמת הדלק ועד להצגת כמות הדלק במיכל. מאחר ומדובר במערכת סגורה ואטומה אנו "סומכים" על פעילותה התקינה. אך מה קורה שבעת הנסיעה המחוג צונח מטה ומציג מיכל ריק? או שמה נתקע באמצע למרות שהדלק אזל במיכל? האם עדיין ניתן לסמוך עליה? במדריך זה נסביר כיצד עובד מנגנון מצוף הדלק, כיצד נבדוק את תקינותו של מצוף מיכל הדלק מבחינה חשמלית ואף כיצד נפרק ונחליף בחדש אם נגלה שהינו פגום. בוצע על יונדאי getz ומעודכן לשתי הגרסאות. (קיים שוני בניהם).

 מצוף יונדאי גטס דור ראשון מול דור שני (Hyundai Getz)944601C000 944601C100 Sender assy-fuel pump

מצוף יונדאי גטס דור ראשון מול דור שני (Hyundai Getz)944601C000 944601C100 Sender assy-fuel pump

מדריך ברמת מתקדם

מה זה אומר? לחצו כאן להסבר

ולפני הכל

במדריך זה נפתח את תחום פעילותו של מצוף הדלק על חלקיו, מהמנגנון המכני למנגנון האלקטרוני ומה התופעות לרכיב פגום. נסביר את ההבדלים בין בורר גובה מפלס הדלק לעומת המצוף עצמו המפעיל את הנורה כאשר המיכל הדלק עומד להתרוקן מבנזין. 

לפני הכל, כמה אזהרות והוראות אשר עליכם להיצמד אליהם לשם בטיחותכם:

  1. אין לעשן או להדליק אש ברכב או בסביבתו הקרובה. 
  2. יש לכבות את הטלפון הסלולרי ולהניחו במקום סגור (תא כפפות) בעת כל ביצוע הפעילות עם מכלול הדלק. 
  3. יש לבצע את הפעולה במקום פתוח ומאוורר היטב.
  4. מומלץ לבצע את הפתיחה באמצעות כלים ידניים, לא מברגות חשמליות ושאר כלים שעשויים לפלוט ניצוצות.
  5. חובה לנתק את המשאבה מחיבורי החשמל שלה בטרם פירקתם את המכלול מטנק הדלק. זאת לאחר שנטרלתם את הפעילות שלה באמצעות הוצאת הממסר או הפיוז מלוח החשמל במכונית. 

התקלות הנפוצות

התקלות הנפוצות בשל רכיב מצוף הדלק הן בדרך כלל הצגת מפלס דלק שגוי, בין אם מציג שקיים דלק או במקרים אחרים יציג תוצאות שאינן מוחלטות כמו מחוג שיטייל על הסקלה בלוח השעונים מבלי להסביר את המפלס האמיתי. קיימים מקרים בהם המחוג פשוט יצנח מטה לתחתית הסקלה בלוח השעונים ויציג לכאורה מיכל ריק, נתקלתי במקרים שהמחוג היה בפעילות עד לרבע האחרון של הסקלה ונתקע שם עד אשר המפלס היה יורד לגמרי ואז היה צונח בבת אחת מטה ובמקביל היה נדלקת נורת הדלק בלוח (שהיא למעשה מעגל נפרד במצוף הדלק). 

מחוג הדלק צונח למינימום - תקלה במצוף דלק - יונדאי גטס 940051C350

מחוג הדלק צונח למינימום לסירוגין – תקלה במצוף דלק – יונדאי גטס 940051C350

הבדלים בין המצופים – דור ראשון מול שני

נתייחס כמובן לשני הסוגים של המצופים הקיימים בדור ראשון ובדור השני של יונדאי גטס. ההבדלים הוויזואליים נראים לעין אם נשווה אחד מול השני. 

מצוף יונדאי גטס דור ראשון מול דור שני (Hyundai Getz)944601C000 944601C100 Sender assy-fuel pump

מצוף יונדאי גטס דור ראשון מול דור שני (Hyundai Getz)944601C000 944601C100 Sender assy-fuel pump

בגרסה הראשונה של יונדאי גטס קיימים 3 חוטים הקשורים בשני המעגלים המשדרים ללוח השעונים את מפלס הדלק במיכל הסגור. החוט הירוק והחוט האפור אחראיים על הצגת גובה מפלס הדלק במיכל ואילו החוט שחור אחראי הפעלת נורת מפלס דלק נמוך בלוח השעונים. שתי המערכות אינן מחוברות יחדיו ולמעשה נחשבות גיבוי אחת של השניה. כמו כן יש שתי חוגות אשר הקיצונית (הגדולה יותר) משדרת את המיקום המדויק של גובה מפלס הדלק למחוג בלוח השעונים ואילו החוגה הפנימית הינה להפעלת נורת מפלס דלק נמוך ועובדת בשיטה של סגירת מעגל חשמלי בין מוט המתכת האוחז במצוף הפלסטיק בקצהו אל מול לבין המיקום על החוגות. 

מצוף דלק מקורי יונדאי גטס דור ראשון 2002-2005 (Hyundai Getz) 944601C000 Sender assy-fuel pump

מצוף דלק מקורי יונדאי גטס דור ראשון 2002-2005 (Hyundai Getz) 944601C000 Sender assy-fuel pump

בגרסה השניה של יונדאי גטס לעומת זאת קיימים רק שני חוטים הקשורים בשני המעגלים המשדרים ללוח השעונים את מפלס הדלק במיכל. החוט האפור אחראי על גובה מפלס הדלק במיכל ואילו השחור אחראי על הפעלת נורת מפלס נמוך בלוח השעונים. גם פה הינו עובד בסגירת מעגל חשמלי בין מוט המתכת האוחז את המצוף בקצה מול המיקום על החוגה הבודדת לגרסה זו.

מצוף דלק יונדאי גטס דור שני - (Hyundai Getz) 944601C100 Sender assy-fuel pump

מצוף דלק יונדאי גטס דור שני – (Hyundai Getz) 944601C100 Sender assy-fuel pump

בין הלוח שעונים של דור ראשון לדור שני קיים הבדל נוסף, כאשר מחוג הדלק בדור ראשון מציג את מפלס הדלק כפי שהיה בכיבוי האחרון של המכונית ומתעדכן בהנעה לאחר מכן. לעומת זאת בלוח השעונים של דור שני המחוג יורד למינימום בכל כיבוי המכונית ובעת הנעתה מחדש עולה חזרה למקומו בהתאם לגובה המצוף על פני הנוזל במיכל. 

אז מה עושים?

לאחר שלמדנו את ההבדלים בין הגרסאות ואת אופי התקלות הנפוצות במצוף הדלק. נסביר כיצד נבצע את הפירוק של הרכיב ממכלול משאבת הדלק הטבולה בתוך טנק הדלק. לאחר מכן נסביר כיצד לבצע את הבדיקה באמצעות מולטימטר מול טבלת ערכים מוגדרת. במידה ויתגלה כי צריך להחליף את מנגנון המצוף נפרט כעת גם את המקט"ים המדויקים לכך.

מקט"ים

  • מנגנון מצוף עבור יונדאי גטס דור ראשון (2002 – 2005) – מק"ט הינו 94460-1C000 , שם הפריט הינו: SENDER ASSY-FUEL PUMP ועלותו המשוערת ליום כתיבת המדריך עומדת על כ-26 דולר כולל משלוח מקוריאה לישראל (דרך ספק החלפים KORAPS.COM) לינק לרכישה כאן
  • מנגנון מצוף עובר יונדאי גטס דור שני (2006-2012) – מק"ט הינו 94460-1C100 , שם הפריט הינו SENDER ASSY-FUEL PUMP EMISSION REGULATION – EC 2000, EVAP. GAS CONTROL – EURO-3 ועלותו המשוערת ליום כתיבת המדריך עומדת על כ- 26 דולר כולל משלוח מקוריאה לישראל, לינק לרכישה כאן
  • באיביי ואתרים נוספים לא נמצאו הפריטים הללו למכירה בשלב זה. כמו כן לא נבדקו מחירים בישראל. אם כי גם כאן מומלץ לעשות סקר מחירים מול הקיים בחו"ל ולהגיע להחלטה כלכלית נבונה. 
מצוף דלק מקורי יונדאי גטס דור ראשון 94460-1C000 sender assy fuel pump hyundai Getz Click TB

מצוף דלק מקורי יונדאי גטס דור ראשון 94460-1C000 sender assy fuel pump hyundai Getz Click TB

כלים נדרשים

  • מברג שטוח
  • שפיץ פלייר או דומה לו
  • מגבות או חולצות ישנות (ישמשו לספיגת קצת דלק שיישפך בניתוק הצנרת מהמשאבה)
  • מפתח T במידה של 8 מ"מ. 
  • מולטימטר בסיסי המסוגל למדוד התנגדות
  • תרסיס לניקוי מגעים
  • כלי לחילוץ קליפסים
  • כפפות מכונאים עבות
  • דלי פלסטיק נקי ויבש



מתחילים! 

לפני שנתחיל את התהליך לפירוק המכלול והגעה אל מצוף הדלק, נחזור שוב על הוראות הבטיחות הנדרשות בפעילות זו.

  1. אין לעשן או להדליק אש ברכב או בסביבתו הקרובה. 
  2. יש לכבות את הטלפון הסלולרי ולהניחו במקום סגור (תא כפפות) בעת כל ביצוע הפעילות עם מכלול הדלק. 
  3. יש לבצע את הפעולה במקום פתוח ומאוורר היטב.
  4. מומלץ לבצע את הפתיחה באמצעות כלים ידניים, לא מברגות חשמליות ושאר כלים שעשויים לפלוט ניצוצות.
  5. חובה לנתק את המשאבה מחיבורי החשמל שלה בטרם פירקתם את המכלול מטנק הדלק. זאת לאחר שנטרלתם את הפעילות שלה באמצעות הוצאת הממסר או הפיוז מלוח החשמל במכונית. 

 

את התהליך נתחיל עם קיפול המושבים האחוריים במכונית. מומלץ לפנות את תא המטען לגמרי תוך פתיחת דלתות הצד האחוריות של המכונית לשם אוורור וגישה נוחה מירבית. 

את המושבים יש לקפל ולנעול באמצעות וו הקשירה הקבוע בכל תחתית המושב. במכונית בה המושב האחורי מחולק במלואו (מושב ומשענת) יש לקפל ולבצע נעילה באמצעות שתי יחידות הוו הקיימות.

נקפל את המושבים האחוריים -MAT ASSY-LUGGAGE COVERING 857101C220BJ

נקפל את המושבים האחוריים -MAT ASSY-LUGGAGE COVERING 857101C220BJ

נקפל את המושבים האחוריים -MAT ASSY-LUGGAGE COVERING 857101C220BJ

נקפל את המושבים האחוריים -MAT ASSY-LUGGAGE COVERING 857101C220BJ

נפתח את דלתות הצד האחוריות לגישה מלאה - MAT ASSY-LUGGAGE COVERING 857101C220BJ

נפתח את דלתות הצד האחוריות לגישה מלאה – MAT ASSY-LUGGAGE COVERING 857101C220BJ

 

כעת באמצעות הכלי לחילוץ הקליפסים, ננתק את ארבעת הקליפסים האוחזים את השטיח תא מטען למקומו. לאחר ששלפנו אותם, נניח בצד ונקפל את השטיח לכיוון תא המטען. 

לאחר שקיפלנו את השטיח, נראה את המרכב התחתון של המכונית ובמרכזו כיסוי פלסטיק קשיח במרכז.

במרכזו נראה את כיסוי הפלסטיק הקשיח - 944721C000 Cover-Fuel pump

במרכזו נראה את כיסוי הפלסטיק הקשיח – 944721C000 Cover-Fuel pump

באמצעות מברג שטוח, נרים בזהירות את הכיסוי פלסטיק, שימו לב כי הינו מודבק באמצעות דבק רב פעמי שחור, הזהרו שלא לגעת בו עם הידיים, יהיה קושי להסירו לאחר מכן מהעור. 

כעת לאחר שהרמנו את הכיסוי , נוכל לראות את ראש מכלול משאבת הדלק הטבולה. לא ניגע בה עדיין בשלב זה למעט ניתוק הקונקטור צמת החשמל אשר עוברת כדרך מכסה הפלסטיק הקשיח שהסרנו לפני זמן קצר. 

ראש מכלול משאבת הדלק - 31110-1C000 Complete-Fuel pump

ראש מכלול משאבת הדלק – 31110-1C000 Complete-Fuel pump

כעת, נעזוב את המשאבה, נעבור למושב הנהג, שם נמשוך את ידית מכסה התדלוק ונבריג החוצה את מכסה התדלוק לגמרי. 

 

נפתח את מכסה התדלוק - יונדאי גטס 3101038600 Cap assy-fuel filler

נפתח את מכסה התדלוק – יונדאי גטס 3101038600 Cap assy-fuel filler

כעת ניגש שוב למושב הנהג ונמשוך את ידית פתיחת מכסה המנוע. שם ניגש אל קופסת הפיוזים של המנוע. 

נפתח את מכסה תא הפיוזים במנוע - 912981C200 Cover-Semi j/bo

נפתח את מכסה תא הפיוזים במנוע – 912981C200 Cover-Semi j/bo

בשרטוט של לוח הפיוזים נאתר את הממסר והפיוז של משאבת הדלק. הממסר הינו בשורה התחתונה, הרביעי מימין לשמאל ומסומן תחת F/PUMP. אותו ננתק ממקומו בזהירות. בנוסף ננתק את הפיוז (בדרך כלל יהיה כחול בעל 20A) ונמצא בשורת הפיוזים בראש השרטוט במרכז (מימין לשמאל – רביעי)  F/PUMP.

לוח הפיוזים והממסרים תא מנוע - יונדאי גטס 912881C000 Box assy-fuse & relay

לוח הפיוזים והממסרים תא מנוע – יונדאי גטס 912881C000 Box assy-fuse & relay

ננתק את פיוז משאבת הדלק - 20 אמפר 91820-38000 LP-S/B FUSE 20A, 20A,INSERT TYPE

ננתק את פיוז משאבת הדלק – 20 אמפר 91820-38000 LP-S/B FUSE 20A, 20A,INSERT TYPE

לאחר ששלפנו את הממסר והפיוז הרלוונטיים למשאבת הדלק, נחזור לתא הנהג, נסובב את הסוויצ וננסה להניע את המכונית, המכונית תניע ולאחר מספר שניות תיכבה. 

לשם ההבנה – כעת הנענו את המכונית על מנת להשתמש בדלק שנמצא בצנרת עד למנוע וזאת על מנת להוריד את לחץ הדלק בצנרת. דבר זה יאפשר לנו לנתק את משאבת הדלק מבלי שכמות עצומה של דלק תישפך בל הלחץ הקיים בצינור הדלק. 

כעת מומלץ לנסות להניע שוב את המכונית, אם תניע סביר כי תיכבה לאחר כמה שניות שוב. אך אין להתעקש להניע זמן רב. סתם ירוקן את המצבר וייצור עומס על הסטרטר. 

כעת ניגש שוב אל פנים הרכב למרכב סביב משאבת הדלק. שם ננתק באמצעות שפיץ פלייר את הקליפס האוחז את הצינור שהולך לצד ימין של המכונית. מדובר בצינור שמוביל ליחידת הקאנסיטר אשר משמש בעיקר למחזור אדים ממיכל הדלק של המכונית. לאחר ששחררנו את הקליפס, בעדינות נסיר את הצינור הצידה. 

כעת, נרפד היטב את סביבת הצינור דלק בסמרטוטים סופגים או בגדים ישנים., מדובר בצינור עם מחבר בעל שני לחצנים (בתמונה מופיע כלפי מעלה – חזית המכונית), למרות שהורדנו את הלחץ הדלק בצנרת, עדיין ישנו נוזל בצנרת ולחץ קטן. לאחר שריפדנו היטב את סביבתו, נשלוף באמצעות לחיצה על שני הלחצנים בצידי המחבר את הצינור. 

טיפ: על מנת שיישפך כמה שפחות דלק, ממליץ לקחת כפפת גומי טובה ולהלביש מידית עם השליפה של הקונקטור על ראשו. הדבר יאטום את הזרמת הדלק בצנרת החוצה וגם ימנע חדירת לכלוך חול ואבק לתוך הצינור הפתוח. 

וכעת לפירוק המשאבה הטבולה ממיכל הדלק

באמצעות מפתח T 8 מ"מ או מפתח רצ'ט 1/4 נפתח בזהירות את שמונת האומים המהדקים את ראש המשאבה הטבולה למיכל הדלק. 

נפרק את שמונת האומים מראש משאבת הדלק - 311101C000 Complete-Fuel pump

נפרק את שמונת האומים מראש משאבת הדלק – 311101C000 Complete-Fuel pump

לאחר שהצנרת מנותקת מראש המשאבה לרבות מחבר החשמל. נרים בזהירות את המכלול כולו, אך לא לפני שנוודה כי הבנזין התנקז לגמרי, בדרך כלל מצטברת כמות יפה של בנזין בפילטר גס התחתון, לכן יש להרים בזהירות עד שתסתיים פעולת הניקוז למיכל, אז נרים אותה לתוך הדלי שהכנו מבעוד מועד. 

כעת שנרים את המשאבה, נוכל לראות את מנגנון המצוף וחיווט שיוצא ממנו לתוך החלק הפנימי של ראש מכלול המשאבה באמצעות קונקטור. 

נזהה את מנגנון מצוף הדלק - 311101C010 Complete-Fuel pump

נזהה את מנגנון מצוף הדלק – 311101C010 Complete-Fuel pump




באמצעות מברג שטוח ננתק את הקונקטור מראש מכלול משאבת הדלק,

ננתק את החיווט מראש משאבת הדלק - 311301C000 Cable assy-fuel pump

ננתק את החיווט מראש משאבת הדלק – 311301C000 Cable assy-fuel pump

כעת באמצעות מברג שטוח, נכניס את קצהו בין הקליפס למנגנון של מצוף הדלק ונדחוף אותו כלפיי מטה. המנגנון יצא בשליפה החוצה כלפי מטה. 

מצוף דלק יונדאי גטס דור שני - 944601C100 Sender assy-fuel pump

מצוף דלק יונדאי גטס דור שני – 944601C100 Sender assy-fuel pump

הבהרה: התמונות המוצגות עד כה מורכבות משני תהליכים שבוצעו בשני רכבים שונים – דור ראשון ודור שני. אין הבדלים בתהליך למעט השוני הקל במצופים, אך המנגנונים עשוים להראות שונים בהתאם. 

כעת נסגור את המכסה פלסטיק הקשיח מעל תא הדלק וניגש לבדיקה אלקטרונית של המצוף.

בדיקה אלקטרונית למצוף הדלק

כעת נסביר את אופן הבדיקה, הערכים הנדרשים וכיצד נזהה שיש תקלה במצוף הדלק. ניקח לדוגמה את המצוף הקיים בדגמי הדור הראשון (2002-2005) ביונדאי גטס. שם קיים חיווט רב יותר מאשר בגרסה של דגמי הדור השני. 

מנגנון מצוף דלק יונדאי גטס - 944601C100 Sender assy-fuel pump

מנגנון מצוף דלק יונדאי גטס – 944601C100 Sender assy-fuel pump

כפי שניתן לראות בתמונה מעלה, ישנם שני חוטים – ירוק ואפור אשר אחראיים על שידור מפלס גובה הבנזין במיכל הדלק ללוח השעונים לפי הזווית והמיקום בחוגה הגדולה (העליונה בתמונה). החוט השלישי השחור אחראי על הפעלת הנורה המעידה על מפלס דלק נמוך. הנורה נדלקת אף היא בלוח השעונים של הנהג, אך זאת עובדת בשיטה של זיהוי נוזל הנוגע בקצה המצוף (בצמוד לפלסטיק המצוף) ובעת שהמפלס נמוך ואין מגע עם הנוזל ובמקביל החוגה נמצאת בתחתית – נדלקת נורה המעידה על מפלס נמוך לאחר שאין התנגדות חשמלית . מדובר בפועל בשתי מערכות שונות אשר מהוות גיבוי אחת של השניה למקרה שאחת תיכשל בפעילותה. 

כעת נבדוק את המנגנון באשר לתקינותו. על פי הוראות היצרן לפי מיקום החוגה ישנן רמות התנגדות מוגדרות אשר לפיהן יודע לוח השעונים מה מפלס הדלק, זאת לאחר שהמצוף "שט" על פניו לפי המפלס הקיים. 

  • מיכל מלא: מצב FULL – ההתנגדות תהיה סביב 4.0 Ω ואף עשויה להגיע לרמת 1 על הקצה הגבוה ביותר בחוגה.
  • חצי מיכל: מצב 1/2 – ההתנגדות תהיה סביב 32.5 Ω
  • מיכל ריק: מצב END – ההתנגדות תהיה סביב 110 Ω

ראו תמונות מטה: 

מצוף תקין - מצב FULL - 944601C000 Sender assy-fuel pump

מצוף תקין – מצב FULL – 944601C000 Sender assy-fuel pump

מצוף תקין - מצב חצי מיכל - 944601C000 Sender assy-fuel pump

מצוף תקין – מצב חצי מיכל – 944601C000 Sender assy-fuel pump

מצוף תקין - מצב מיכל ריק - 944601C000 Sender assy-fuel pump

מצוף תקין – מצב מיכל ריק – 944601C000 Sender assy-fuel pump

מה שניתן לראות בתמונות שהמצוף מציג נתונים תקינים. אך הבדיקה הנכונה הינה לחבר באמצעות מולטימטר (או אומטר) לחוט השחור מול החוט האפור ולבצע תנועה עדינה של המצוף לכל אורך החוגה. 

המצב התקין יראה מעבר חלק של מספרי ההתנגדות הגבוהה ביותר כאשר המיכל במצב ריק ועד לנקודה הנמוכה בעת שהמיכל מלא, מצב FULL. 

במידה ובעת הזזת המצוף הערכים קופצים בצורה לא כרונולוגית או מופיע מצב של "קצר" לרגעים מסוימים ניתן להבין כי המנגנון פגום ויש להחליפו בחדש.

אפשרות נוספת הינה לחבר את המנגנון לראש המשאבה (שהיא מחוץ למכונית) ולחבר את הקונקטור החשמלי לראשה. יש לגשת למכונית ולהפעיל סוויצ למצב ON אך ללא הנעה של המכונית (היא לא תניע הרי – אין חשמל שמגיע למנוע משאבת הדלק) כעת המצוף מהווה כנקודת תקשורת בהתאם למצב שתחזיקו אותו. כעת בעת הזזת המצוף ידנית, המחוג של כמות הדלק יזוז בהתאם בלוח, מדובר בפעולה שדורשת סבלנות שכן העדכון בלוח די איטי ולוקח כמה שניות לכל מ"מ תזוזת המחוג. במידה ותראו כי המחוג נתקע או צונח למקומות שאינם תואמים את המיקום על החוגה – הרי שעליכם להחליף את המנגנון. 

בהנחה שרכשתם מצוף חדש בהתאם לדגם המכונית שלכם, כל שנותר זה להרכיב את החדש לתוך מכלול משאבת הדלק ולהרכיב אותה חזרה לתוך טנק הדלק כפי שפורקה.

כאן כמובן מומלץ לנקות את ראש המשאבה מאבק ולכלוך, לנגב בזהירות מבלי שיפלו חלקיקים ואבק לתוך טנק הדלק הפתוח. יש להלביש את ראש המשאבה בהתאם לברגים ולמיקום הצנרת. (צינור הזנה כלפי חזית המכונית – צינור קאניסטר לצד שמאל של המכונית), את האומים יש לסגור במשנה זהירות באמצעות מפתח T 8 מ"מ, מדובר בברגים מאוד עדינים, יש להדקם ברגישות ובהצלבה מלאה. כך תהא אטימה מלאה ונכונה ללא נזקים. עוצמת סגירה 3-6 NM.

לאחר שחיברנו את כל הצנרת והקונקטור חשמל למשאבה, נסגור חזרה את המכסה פלסטיק הקשיח. נחזיר בלוח הפיוזים בתא המנוע את הממסר למקומו וכמובן גם את הפיוז של משאבת הדלק. 

ניגש אל מושב הנהג, נבצע פעמיים שלוש סיבוב סוויצ למצב ON ללא התנעה, זאת על מנת לבנות לחץ דלק מחדש בצנרת. אז ננסה להניע.

יש להחזיר את השטיח ולנעול אותו באמצעות הקליפסים שהסרנו בתחילת הטיפול. לאחר מכן להוריד בזהירות את המושבים האחורים ולנעול אותם למקומם. 

מחוג הדלק מציג את כמות הדלק הנכונה - 940051C370 CLUSTER ASSY-INSTRUMENT(KPH)

מחוג הדלק מציג את כמות הדלק הנכונה – 940051C370 CLUSTER ASSY-INSTRUMENT(KPH)

סיימנו.

 

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו.

 

 

 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.