מדריך להחלפת מחיצת איטום ניילון בדיפון דלתות ביונדאי / קיה

בפנים הדלתות של מכוניות ה- יונדאי / קיה ישנה מחיצת איטום המפרידה בין הדופן המתכתית של הדלת ולבין הדיפון הפלסטי לצד פנים הרכב. המטרה הינה אטימה מלחות, נוזלים ושאר ירקות אשר חודרים לדלת כדרך גומיות החלון או גומיות הגשם ויורדים במורד הדלתות עד לפתחי הניקוז המובנים בהם. בישראל כמו שבישראל הרבה פעמים מתקינים מקומיים אשר מבצעים התקנות של נעילה מרכזית לדוגמה, לרוב יקרעו את הניילון או ידביקו בצורה לא מושלמת ובמקרה הכי גרוע גם יסירו אותו לגמרי. במדריך זה נסביר כיצד לבצע החלפה של האיטום, ונסביר מהו החומר השחור שנותר דביק לאורך שנים רבות. בוצע ב hyundai Getz וכמובן מתאים לרכבי hyundai / KIA נוספים.

replace door trim hyundai kia 82391-2k000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2k000 83291-1c000

מדריך ברמת מתקדם

מה זה אומר? לחצו כאן להסבר

ולפני הכל

כפי שצוין בפתיח, "האויב" הכי גדול של אותם איטומים הינם המתקינים השונים (לא כולם אבל יש…) והזמן. מה זה אומר? בעת התקנות אשר מבצעים בדלתות המכונית (בעיקר דלת הנהג), נוהגים להסיר את הניילון איטום מפס הדבק השחור ולעיתים מסוימות מאוד להחזיר, אך גם קורה שלא מחזירים כמו שצריך, לא מותחים כנדרש ובכך מאבד את מטרתו. היו מקרים בהם ניתקלתי אשר בהם הסירו את רובו והשאירו אף קצוות של קרעים על חלקים כמו זרוע הקונסולה המוברגת לדלת ונשארו תחתיה. מבחינת נזקי זמן, אמנם הניילון איטום נשאר יחסית שלם במידה ולא נגעו בו, אבל אם פורק פעם פעמיים והלאה. זה בהחלט נראה על פניו. 

כאחד שאוהב את הרכב כמקורי ושלם ולאחר לא מעט פתיחות שבוצעו בדלת הנהג (בעיות של נעילה מרכזית הידועות ברוב הרכבים וממיטב היצרנים שעברו התקנה ישראלית) גם האיטום אצלי היה די עייף והוחלט להחליפו. בדלתות האחוריות של המכונית הניילונים נמצאו תקינים לגמרי כפי שיצאו ממפעלי היצרן HMC, דלת הנוסע גם היתה במצב יחסית טוב (אם כי בהתקנת רמקולים לפני כ7 שנים פגעו בחלקו התחתון של הניילון) ואילו דלת הנהג שנדרש החלפה. 

replace door trim hyundai kia 82391-2l000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2l000 83291-1c000

מקט"ים וכלים נדרשים

  • עבור דלת קדמית ביונדאי גטס דור ראשון – המק"ט הנדרש הינו 82391-1C000
  • עבור דלת קדמית ביונדאי גטס דור שני – המק"ט הנדרש הינו 82391-1C010
  • עבור דלת אחורית ביונדאי גטס דור ראשון המק"ט הנדרש הינו: 83391-1C000
  • עבור דלת אחורית ביונדאי גטס דור שני המק"ט הנדרש הינו: 83391-1C010

אלו המקט"ים עבור הניילון איטום המקורי ליונדאי גטס, אך פה היתה בעיה של חוסר זמינות של הדלתות הקדמיות. על פי המקטי"ם הצלחתי להזמין מספק החלפים הקוריאני רק את אלו של הדלת האחורית. לגבי הדלת הקדמית, הוחלט לאתר דגם מקביל של יונדאי / קיה אשר עשוי להיות תואם למכונית שברשותי. לאחר רכישה של 3 סוגים שונים. עולה כי המתאים ביותר הינו של קיה סול 2010 שהמק"ט עבורו הינו:

  • עבור דלת קדמית קיה סול  מודל 2010 עד 2011 – 82391-2K000 הדגם הנ"ל הינו עבור דלת נהג שמאלית. 

במקרה זה הנ"ל תואם למידות והצורה של הפתחים הנדרשים ביונדאי גטס, למעט כ10 מ"מ של ניילון איטום שיהיו עודפים בחלק התחתון, אותם נחתוך בסיום ההדבקה.

replace door trim hyundai kia 82391-2k000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2k000 83291-1c000

בנוסף, על מנת שנוכל להדביק את ניילון האיטום החדש, לא נשתמש בדבק השחור הישן מהניילון המקורי אלא נרכוש חדש. בחיפושים רבים בארץ בשלל חנויות לחלקי חילוף וציוד למוסכים, לא נמצא הפריט, בחלק מהמקומות אף לא ידעו על מה אני מדבר. בהמשך, חיפשתי ברשת אז הגעתי לאותו דבק סיליקוני שחור מסתורי שאינו מתייבש לעולם.
את הדבק מצאתי באתר הקניות העולמי ebay.com תחת השם:
Butyl Rubber Glue Trim Sealant Retrofit Reseal For Car Headlight Windshield

הנ"ל מגיע בגליל של 4 מטר עם פס הפרדה שמונע ממנו להידבק לעצמו. העלות, בין 30 ל40 שח כולל משלוח לישראל (נכון ליום כתיבת מדריך זה) כל דלת בממוצע דורשת כמטר וחצי עד שני מטרים. במידה ונדרשת החלפה של דלתות קדמיות בלבד – זה יספיק. במידה ויותר, יש לקנות בהתאם.

Butyl Rubber Glue Trim Sealant Retrofit Reseal For Car

Butyl Rubber Glue Trim Sealant Retrofit Reseal For Car

כלים נדרשים

  • מברג פיליפס
  • סכין יפנית
  • מברג שטוח דק



 

שנתחיל?

ראשית נפתח את הברגים של הדיפון בדלת הנהג, הברגים נמצאים בצד הציר בתוך מגרעות, אחד עליון ובהמשך אחד נוסף. אותם נפתח באמצעות מברג פיליפס. בורג שלישי יושב בתוך ידית הפתיחה. בחלק מהדגמים יראו את הבורג חשוף – במקרה של הדלת אצלי, הינו נסתר תחת דלתית קטנה. עם מברג שטוח דק נפתח את הדלתית ונבריג את הבורג החוצה. בורג רביעי נמצא בידית הקונסולה בדלת, אותו גם נבריג החוצה באמצעות מברג פיליפס.  

823011C260NW Panel compl-fr dr trim lh

823011C260NW Panel compl-fr dr trim lh

replace door trim hyundai kia 82391-2l000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2l000 83291-1c000

827311C200XH Handle-Fr dr pull lh

827311C200XH Handle-Fr dr pull lh

826101C010WK Handle assy-dr i/s lh

826101C010WK Handle assy-dr i/s lh

בורג חמישי ושישי נמצאים בקו מול צלינדר הדלת. שם ראשי הברגים בדרך כלל מוסתרים באמצעות כיפות פלסטיק קטנות בצבע הפלסטיקה של הרכב. יש להסירם עם מברג דק שטוח ולאחר מכן להבריג את הברגים החוצה. שימו לב לשמור את הכיפות והברגים יחדיו. כמו כן אם קיימים שני גוונים בדיפון (כמו בתמונה מטה) יש לדאוג שהברגים יחזרו למקומם לפי הצבע הנדרש. 

823132D000LT / 8231437000LT / 823132D000WK / 8231437000WK

823132D000LT / 8231437000LT / 823132D000WK / 8231437000WK

כעת, נסיר את הדיפון של הדלת, את הדיפון נמשוך מחלקו התחתון – שם ישנו פתח שניתן למשוך ממנו החוצה. את הדיפון נמשוך נגד הדלת ונרים כלפי מעלה. לאחר שהרמנו ושחררנו אותו ממקומו, נניח בצד וכעת נראה את ניילון איטום הדלת המקורי. 

replace door trim hyundai kia 82391-2l000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2l000 83291-1c000 צד שמאל

823021C010LT Panel compl-fr dr trim rh

823021C010LT Panel compl-fr dr trim rh צד ימין (נוסע)

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, מצבו די רע, מלוכלך וכלל לא אוטם את הדלת כפי שאמור להיות. מאחר שבעיית הנעילה טופלה כשנתיים שלוש לפני כן ולא נראית בעיה כעת. נבצע הסרה של הניילון הישן לגמרי, לרבות הדבק השחור המצמיד אותו. במידה ויש קושי להסירו, באמצעות להב של סכין יפנית (ללא הידית עצמה) ננסה לקלף מבלי לפצוע את הדלת כמובן. 

בדלת הימנית לעומת זאת, המצב טוב יחסית למקבילה לה. אך מאחר שישנם קרעים קטנים בחלק העליון מעל הרמקול, נבצע החלפה גם כן. 

כעת ניקח את הניילון האוטם שרכשנו, מזכיר כי מדובר בגרסה של KIA SOUL 2010 אשר מבחינת מידות תואם הכי קרוב ל hyundai Getz, נפתח אותו מקיפולו ונמתח קלות מקצותיו על מנת להכינו להדבקה החדשה. 

replace door trim hyundai kia 82391-2k000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2k000 83291-1c000

לפני ההדבקה של הדבק הסיליקון המיוחד, נסיר את ברקט קונסולת הדלת ממקומה. הסיבה לפירוקו הינו משום שהניילון נמצא אחריו. כך שבעת הסרת הקודם נוריד את השאריות מאחורי הברקט. 

(Hyundai Getz) 8271717000 Support-Fr dr pull handle mtg lh

(Hyundai Getz) 8271717000 Support-Fr dr pull handle mtg lh

לאחר שהסרנו את הברקט ממקומו באמצעות מברג פיליפס, נמשיך לנקות את הקצוות סיליקון השחורות הישנות ובכלל את פני השטח לפני הדבקה מחדש. 

(Hyundai Getz) 760031C220 Panel assy-fr dr lh

(Hyundai Getz) 760031C220 Panel assy-fr dr lh

כעת נתחיל להדביק בצורה הנדרשת עם דבק ההצמדה השחור, חשוב להדביק אותו כאשר פס ההפרדה הלבן נשאר עליו, מומלץ שלא לגעת באמצעות הידיים בפני החומר, הדבר יוריד מיכולת ההדבקה שלו. 

Butyl Rubber Glue Trim Sealant Retrofit Reseal For Car

Butyl Rubber Glue Trim Sealant Retrofit Reseal For Car

לאחר שהדבקנו סביב המסלול הנדרש על פני הדלת. נסיר את הבידוד הלבן ממנו.

(Hyundai Getz) 760031C220 Panel assy-fr dr lh

(Hyundai Getz) 760031C220 Panel assy-fr dr lh

לאחר שהסרנו את הנייר הלבן, נצמיד תוך כדי מתיחה של הניילון עד כמה שניתן מקצה לקצה. 

replace door trim hyundai kia 82391-2K000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2K000 83291-1c000

 

replace door trim hyundai kia 82391-2K000 83291-1c000

replace door trim hyundai kia 82391-2K000 83291-1c000

לאחר שהצמדנו את הניילון, וידאנו כי כל צמות החוטים הנדרשות יוצאות מבעד לפתחים הייעודיים, באמצעות סכין יפני נחתוך את שארית הניילון בחלקו התחתון של ניילון הבידוד.

לאחר שסיימנו בשתי הדלתות, נבריג חזרה את הברקט של קונסולת הדלת למקומו. נחבר את הדיפון החדש. נרכיב את הידית חזרה לזרועות הנעילה, הקונסולה המרכזית תוך חיבור הקונקטור בתחתיתה והפעולה הושלמה בהצלחה. 

סיימנו.

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יש לכם שאלה בנוגע למדריך? אהבתם ? כתבו לנו !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.