מדריך להחלפת מודול נעילה מרכזית ביונדאי גטס – תואם יונדאי / קיה נוספים

אחת התופעות המגיעות עם שנים המתקדמות ביונדאי / קיה, הינה בעיה בנעילה המרכזית. בעת נסיון לנעול את הרכב, נוצר מצב של נעילת דלת הנהג ויתר הדלתות נותרות פתוחות. הבעיה טמונה במנגנון נעילה מרכזית היושב בדלת הנהג ואמור לשחרר פקודה לנעילת יתר הדלתות. במדריך זה נסביר כיצד לבצע החלפה של אותו רכיב פיקוד ולפתרון התקלה. המדריך בוצע על hyundai getz דור ראשון ותואם לרכבי hyundai / KIA מדגמים אחרים.

(Hyundai Getz) 957351C010 Actuator assy-fr dr locking - באדיבות אסף א'

(Hyundai Getz) 957351C010 Actuator assy-fr dr locking – באדיבות אסף א’

מדריך ברמת מתקדם

מה זה אומר? לחצו כאן להסבר

ולפני הכל

אחת מהתופעות הקיימות בדגמי יונדאי וקיה המתקדמים מבחינת השנים, הינה תקלה ברכיב הנעילה המרכזית. התופעה מוכרת בדגמי getz , accent , של hyundai ו Forte ו RIO של KIA. התקלה נוצרת בעיקר בבקר שאמור לתת פקודה ליתר הדלתות להינעל או להיפתח בהתאם לסיבוב המפתח בצלינדר דלת הנהג.  כאשר הבקר תקול, תהיה בעיה של נעילה או פתיחה של יתר הדלתות למעט דלת הנהג. 

עיקר התופעה מגיעה בעונות מעבר, בימים בעלי תנאים אקלימיים שרביים לרוב יאבד את עצמו הבקר וימנע פתיחה או סגירה של יתר הדלתות, או לעומת זאת בימים קרים מאוד, תופעות די דומות. לפיכך במדריך זה נסביר כיצד לטפל בתקלה הנ”ל במכונית ה hyundai או ה KIA שלכם. 

מקט”ים

לשם תיקון התקלה, נרכוש את מודול הנעילה המרכזית כחדש ומקורי, אין טעם לגשת לפירוקיה ולבצע קניה של משומש שכן סבירות גבוהה שהתקלה קיימת גם שם או עשויה להופיע בקרוב. עלות הפריט כחדש ייתן שקט נפשי לשנים הבאות עם המכונית שלכם. 

  • מק”ט עבור הפריט הינו 95735-1C010 עבור יונדאי גטס דור ראשון. המק”ט זהה גם לדור שני של גטס. 

במידה והנכם מעוניינים לאתר מק”ט לרכיב זה עבור דגם שונה, ניתן להסתייע באמצעות פורום חיפוש מק”ט לחלקי חילוף כאן

(Hyundai Getz) 957351C010 Actuator assy-fr dr locking - באדיבות אסף א'

(Hyundai Getz) 957351C010 Actuator assy-fr dr locking – באדיבות אסף א’

כלים נדרשים

  • מברג פיליפס
  • מברג שטוח
  • פלייר שפיץ
  • מפתח רצט בעל בוקסה 10 מ”מ
  • מפתח או מברגת אימפקט בעל ביט פיליפס עבה
  • פלייר פטנט (ג’בקה)
  • קאטר




 

שנתחיל?

את תחילת הדרך נעשה באמצעות פירוק ידית פתיחת דלת הנהג, את הידית נפתח באמצעות מברג פיליפס לבורג הנמצא במרכז הידית. 

בחלק מהדגמים, יהיו ידיות עם פלסטיק כיסוי לבורג, לפיכך יש לפתוח את הדלתית ולהגיע אל הבורג המדובר. 

Handle assy-dr i/s 826101C010WK באדיבות אסף א'

Handle assy-dr i/s 826101C010WK באדיבות אסף א’

Handle assy-dr i/s 826101C010WK באדיבות אסף א'

Handle assy-dr i/s 826101C010WK באדיבות אסף א’

לאחר שפתחנו את הבורג, נשלוף את גוף הידית החוצה בצורה של משיכה קדימה ולאחר מכן שליפה החוצה. 

Handle assy-dr 826201C010WK - באדיבות אסף א'

Handle assy-dr 826201C010WK – באדיבות אסף א’

כעת נראה כי הידית מחוברת באמצעות שתי מוטות אל יחידת הצלינדר והנעילה של דלת הנהג, באמצעות מברג שטוח, נדחוף את מנעולי הפלסטיק שעל המוטות וננתק אותם. 

Handle assy-dr 826201C010WK - באדיבות אסף א'

Handle assy-dr 826201C010WK – באדיבות אסף א’

Handle assy-dr 826201C010WK - באדיבות אסף א'

Handle assy-dr 826201C010WK – באדיבות אסף א’

Handle assy-dr 826201C010WK - באדיבות אסף א'

Handle assy-dr 826201C010WK – באדיבות אסף א’

כעת, ניגש אל הדופן האחורית של הדלת, בצד המנעול, שם נסיר שני מכסי ברגים באמצעות מברג שטוח ולאחר מכן באמצעות מברג פיליפס, נבריג שני ברגים סמוכים אחד לשני החוצה. 

(Hyundai Getz) 8145617000 Screw-Machine באדיבות אסף א'

(Hyundai Getz) 8145617000 Screw-Machine באדיבות אסף א’

(Hyundai Getz) 8145617000 Screw-Machine באדיבות אסף א'

(Hyundai Getz) 8145617000 Screw-Machine באדיבות אסף א’

כעת ניגש לצד המקביל של דיפון הדלת, שם נבריג החוצה באמצעות מברג פיליפס שני ברגים נוספים, על אלו לא יהיו מכסים כמו הקודמים.

(Hyundai Getz) 1018805163 Screw-Tapping באדיבות אסף א'

(Hyundai Getz) 1018805163 Screw-Tapping באדיבות אסף א’

לסיום, בורג אחרון ישב בתוך משענת היד, אותו נוציא החוצה באמצעות מברג פיליפס גם כן. 

(Hyundai Getz) 1249205203 Screw-Tapping באדיבות אסף

(Hyundai Getz) 1249205203 Screw-Tapping באדיבות אסף

כעת, נשלוף את המשולש הנמצא בצמוד לידית כיוון מראת הצד בדלת. את המשולש נשלוף מחלקו העליון כלפי מטה. המשולש נתפס לקורת הדלת באמצעות קליפס. 

876501C010COVER ASSY-FR DR QUADRANT INR באדיבות אסף א

876501C010 COVER ASSY-FR DR QUADRANT INR באדיבות אסף א

876501C010COVER ASSY-FR DR QUADRANT INR באדיבות אסף א

876501C010 COVER ASSY-FR DR QUADRANT INR באדיבות אסף א

בשלב זה, נכניס את האצבע במגרעת הנמצאת בתחתית הדיפון ונמשוך אותה כלפי חוץ, הקליפסים המהדקים את הדיפון למסגרת הדלת ייפרדו בהתאם למשיכה. ברגע שיתנתקו כל הקליפסים, נמשוך את הדיפון כלפי מעלה ונשחרר אותו תוך ניתוק הקונקטור של מתגי החלונות המתחבר לתחתית קונסולת הצד בדיפון הדלת. 

823031C0605S PANEL COMPL-FR DR TRIM LH באדיבות אסף א

823031C0605S PANEL COMPL-FR DR TRIM LH באדיבות אסף א

823031C0605S PANEL COMPL-FR DR TRIM LH באדיבות אסף א

823031C0605S PANEL COMPL-FR DR TRIM LH באדיבות אסף א

918001C100WIRING ASSY-FR DR(DRIVER) באדיבות אסף א'

918001C100 WIRING ASSY-FR DR(DRIVER) באדיבות אסף א’

כעת נקלף בזהירות את הניילון איטום של דלת הנהג.

במידה והניילון התפרק במהלך הסרתו או שמה מתקין עבר קרע אותו וברצונכם לשחזר אותו לחדש, ישנו מדריך ב MADE IN KOREA המסביר את תהליך הרכישה וההתקנה הנדרשת – כאן

 

823911C010SEAL-FR DR TRIM באדיבות אסף א'

823911C010 SEAL-FR DR TRIM באדיבות אסף א’

כעת, בשלב זה נדרש להפריד את מנוע הנעילה המרכזית אשר הוסיפו בארץ הקודש (למי שיש שלטי נוחות) ממוט הנעילה.  במקרה של רכב בו בוצע מדריך זה המנוע ממוקם בצד כך שאינו מפריע לעבודת הטיפול, אך במכוניות אחרות מדגם זה שטופלו המנוע היה ממוקם על החור הגדול בפח ועל כן היה צורך לפרק אותו לגמרי מההדלת. את הפירוק היה נדרש לבצע באמצעות הברגת שני ברגים קודחים באמצעות מברג פיליפס. 

עכשיו ננתק את הקונקטור החשמלי של המודול, לאחר מכן באמצעות פלייר שפיץ נחלץ בזהירות את הקליפס שלו ממסגרת דלת הנהג. 

ננתק את הקונקטור החשמלי של המודול - באדיבות אסף א'

ננתק את הקונקטור החשמלי של המודול – באדיבות אסף א’

באמצעות פלייר שפיץ נחלץ בזהירות את הקליפס שלו

באמצעות פלייר שפיץ נחלץ בזהירות את הקליפס שלו

נשחרר שני אומים באמצעות מפתח 10 מ”מ , האומים הינם חלק ממסגרת מסילת החלון, נזיז אותה מעט הצידה, אין צורך להוציא אותה לגמרי מהדלת. 

נשחרר שני אומים באמצעות מפתח 10 מ"מ - באדיבות אסף א'

נשחרר שני אומים באמצעות מפתח 10 מ”מ – באדיבות אסף א’

נשחרר שני אומים באמצעות מפתח 10 מ"מ - באדיבות אסף א'

נשחרר שני אומים באמצעות מפתח 10 מ”מ – באדיבות אסף א’

מסגרת מסילת החלון, נזיז אותה מעט הצידה - באדיבות אסף א'

מסגרת מסילת החלון, נזיז אותה מעט הצידה – באדיבות אסף א’

מסגרת מסילת החלון, נזיז אותה מעט הצידה - באדיבות אסף א'

מסגרת מסילת החלון, נזיז אותה מעט הצידה – באדיבות אסף א’

כעת ננתק את שאר המוטות, אחד מהם יהיה חיצוני

כעת ננתק את שאר המוטות, אחד מהם יהיה חיצוני

כעת ננתק את שאר המוטות, אחד מהם יהיה חיצוני

שניים נוספים שאותם נוכל לראות דרך החור שנפתח לנו בעת שפירקנו את מסילת החלון. אחד שמתחבר לידית החיצונית. 

אחד שמתחבר לידית החיצונית - באדיבות אסף א'

אחד שמתחבר לידית החיצונית – באדיבות אסף א’

ועוד אחד שמתחבר לצלינדר בדלת.

ועוד אחד שמתחבר לצלינדר בדלת. 

ועוד אחד שמתחבר לצלינדר בדלת.

כעת , באמצעות מברגת אימפקט או פלייר פטנט עם בוקסה פיליפס עבה, יש לפרק את שלושת ברגי המנעול. תוך כדי שתומכים במכלול הפנימי שלא ייפול פנימה. במקרה זה חשוב להשתמש בביט פיליפס עבה שישב בצורה מדויקת על מנת שלא שייטחנו בפתיחה. 

 יש לפרק את שלושת ברגי המנעול. תוך כדי שתומכים במכלול הפנימי שלא ייפול פנימה - באדיבות אסף א'

יש לפרק את שלושת ברגי המנעול. תוך כדי שתומכים במכלול הפנימי שלא ייפול פנימה – באדיבות אסף א’

 יש לפרק את שלושת ברגי המנעול. תוך כדי שתומכים במכלול הפנימי שלא ייפול פנימה - באדיבות אסף א'

יש לפרק את שלושת ברגי המנעול. תוך כדי שתומכים במכלול הפנימי שלא ייפול פנימה – באדיבות אסף א’

לאחר ששוחררו הברגים, נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון במסגרת הדלת. 

נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון - באדיבות אסף א'

נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון – באדיבות אסף א’

נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון - באדיבות אסף א'

נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון – באדיבות אסף א’

95735-1C010 נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון - באדיבות אסף א'

95735-1C010 נתמרן את המכלול החוצה כדרך החור הגדול העליון – באדיבות אסף א’

כעת, כאשר המכלול כולו בחוץ,  באמצעות מברג פיליפס נפרק את שני הברגים של המודול, בנוסף נחתוך באמצעות קאטר את האזיקון שתופס את הצמה שלו. 

95735-1C010- אמצעות מברג פיליפס נפרק את שני הברגים של המודול - באדיבות אסף א'

95735-1C010- אמצעות מברג פיליפס נפרק את שני הברגים של המודול – באדיבות אסף א’

95735-1C010 נחתוך באמצעות קאטר את האזיקון - באדיבות אסף א'

95735-1C010 נחתוך באמצעות קאטר את האזיקון – באדיבות אסף א’

והגענו לעיקר התיקון, נשלוף ממקומו את המודול הישן, במקומו נכניס את המודול החדש. שימו לב כי יש למקם את הזרוע שלו בזווית אשר תתחבר לחלק הפנימי של המכלול. 

95735-1C010 נשלוף ממקומו את המודול הישן - באדיבות אסף א

95735-1C010 נשלוף ממקומו את המודול הישן – באדיבות אסף א

95735-1C010 נשלוף ממקומו את המודול הישן - באדיבות אסף א

95735-1C010 נשלוף ממקומו את המודול הישן – באדיבות אסף א

כעת נחזק את שני הברגים למקומם, נקשור באזיקון חדש את הצמה למקומה. 

95735-1C010 נשלוף ממקומו את המודול הישן - באדיבות אסף א

95735-1C010 נשלוף ממקומו את המודול הישן – באדיבות אסף א

כמעט וסיימנו!

כעת נתמרן זרה את המכלול פנימה, נסגור את שלושת הברגים שלו היטב, נחבר את כל המוטות חזרה ונחבר את הקונקטור החשמלי. במידה ופירקנו את המנוע החשמלי (אפטר מרקט) נרכיב אותו חזרה למקומו כפי שהיה לפני כן. נחזיר את הניילון למקומו, את הדיפון, הברגים , מוטות הידית פתיחה בדלת הנהג וכמובן את הקונקטור של חלונות החשמל לקונסולה. 

95735-1C010 מעגל המודול התקול - באדיבות אסף א'

95735-1C010 מעגל המודול התקול – באדיבות אסף א’

95735-1C010 מעגל המודול התקול - באדיבות אסף א'

95735-1C010 מעגל המודול התקול – באדיבות אסף א’

סיימנו!

 

תודה רבה לאסף א’ על החומרים והמידע בעבור מדריך זה. 

 

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו. 

יש לכם שאלה בנוגע למדריך? אהבתם ? כתבו לנו !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.