מדריך להחלפת נורות שרופות בלוח שעונים ליונדאי גטס דור ראשון (2003 – 2006)

נורות אשר מפסיקות לפעול בלוח השעונים של מכוניתנו הינו דבר שכיח, נורות הלוח אינן פועלות לנצח ונדרשות להחלפה בכל תקופה. בכל הלוחות ישנן מספר נורות המתפרסות לאורך החוגות והמכוונים, אך השאלה הנשאלת – כיצד מגיעים אליהן להחלפתן. במדריך זה נסביר כיצד נפרק ביתר קלות את לוח השעונים וכיצד נבצע את ההחלפה. מדריך זה מתאים לדגם HYUNDAI GETZ דור ראשון, ניתן להשתמש לדגמים נוספים של HYUNDAI / KIA.

נורת לוח שעונים 940051C290 9436928000

נורת לוח שעונים 940051C290 9436928000

מקרא רמות מדריכים

מה זה אומר? לחצו כאן להסבר

לפני הכל

בספר הרכב הממוצע (במקרה זה של יונדאי או קיה) מסבירים פעולות רבות לביצוע באופן עצמאי במכונית כ"עשה זאת בעצמך" , מהחלפת שמן מנוע, נוזל קירור במצנן ואף נורות לפנסי המכונית. אך מכל אלו לא מסבירים את הפעולה הפשוטה יחסית לביצוע החלפת נורות של לוח השעונים במכונית, אמנם , תוכלו לגשת לבצע טיפול אצל חשמלאי שיעשה זאת תמורת סכום מסויים, אך במקרים מסויימים החלפת נורות בלוח שעונים או בקונסולה המרכזית – כגון נורות מיזוג האויר והלחצנים עשויה להגיע למאות שקלים בקלות במוסך המורשה וזאת רק בשל הצורך בפירוק המכלולים. לפיכך, במדריך זה נסביר כיצד אתם תוכלו לבצע את ההחלפה של הנורות בעצמכם.

מקט"ים וכלים נדרשים

לשם החלפת הנורות נצטרך כאלו חדשות , להלן המספרים:

  1. מק"ט לנורה מקורית ללא CAP עבור לוח שעונים ביונדאי גטס דור ראשון (2003 – 2006) – 94369-28000 
  2. מק"ט לנורה מקורית כולל CAP ירוק עבור לוח שעונים ביונדאי גטס דור ראשון – 94369-2D050
  3. מק"ט לנורה מקורית כולל CAP ירוק עבור מסך שעון ומד נסועה (מסך מרכזי) ביונדאי גטס דור ראשון 94369-26030
  4. מק"ט לנורה מקורית ללא CAP ירוק עבור נורות חיווי ואזהרה ביונדאי גטס דור ראשון – 18668-28000
  5. מק"ט לסוקט מקורי עבור נורה גדולה W5W ללוח שעונים ביונדאי גטס דור ראשון: – 94366-28710

כלים נדרשים:

  1. מברג פיליפס קצר (עד 10 ס"מ)
  2. מגבת מיקרופייבר

מתחילים!

ראשית , לשם פירוק לוח השעונים , יש לכבות את הרכב לגמרי, אין לבצע זאת כאשר הרכב מונע, הדבר עשוי לשבש את לוח השעונים במכוניתכם. 

לוח שעונים יונדאי גטס דור ראשון 2003 / 2004 / 2005 / 2006 940051C370 940051C010

לוח שעונים יונדאי גטס דור ראשון 2003 / 2004 / 2005 / 2006 940051C370 940051C010

את התחלת הפירוק נבצע באמצעות מברג פיליפס קצר מול הברגים הנמצאים בראש במסגרת מחלקו הפנימי , מדובר בשני ברגים כאשר כל אחד נמצא בקו ישר מול שעון הטורים ומול שעון המהירות. 

נפרק את הברגים של מסגרת לוח השעונים 84830-1C000

נפרק את הברגים של מסגרת לוח השעונים 84830-1C000

לאחר שפרקנו את הברגים נשים אותם במקום מוגדר ומופרד מכל שאר הברגים שנפרק בהמשך , הסיבה הינה – כל זוג ברגים הינו מסוג אחר ולא יהיה יישים מול התבריגים האחרים בלוח ובמסגרת. 

את הברגים שנפרק נשים בנפרד מכל הברגים שיפורקו בהמשך 10188-05203

את הברגים שנפרק נשים בנפרד מכל הברגים שיפורקו בהמשך 10188-05203

בשלב זה, לאחר שהוצאנו את הברגים  נשלוף בעדינות את המסגרת לוח שעונים מחלקה העליון ואז לאחר מכן מחלקה התחתון , את חלקה העליון לא נשלוף במלואו אלא מעט , לאחר מכן את חלקה התחתון נשלוף מצד ימין ולאחר מכן מצד שמאל, שימו לב כי החלק התחתון נעוץ באמצעות קליפסים מלבניים לתוך החלק התחתון תחת לוח השעונים. לאחר ששלפנו את החלק התחתון נמשוך את החלק העליון במקביל כלפי מטה ונוציא את המסגרת ממקומה. 

נשלוף בחלקה העליון של המסגרת ולאחר מכן את החלק התחתון 848301C900

נשלוף בחלקה העליון של המסגרת ולאחר מכן את החלק התחתון 848301C900

נשלוף בחלקה העליון של המסגרת ולאחר מכן את החלק התחתון 848301C900

נשלוף בחלקה העליון של המסגרת ולאחר מכן את החלק התחתון 848301C900

כעת שהמסגרת בחוץ , ישנם 4 ברגים נוספים לפרק, שניים מהם אוחזים את זוג הלשונות העליונות של לוח השעונים לכיפת הדשבורד ועוד שניים בכל צד בתחתית לוח השעונים. גם פה נפרק את הברגים בזוגות ונפריד אותם מכל השאר בשל השוני בניהם. 

נפרק את הברגים בחלקו העליון של לוח השעונים ואת התחתונים לאחר מכן

נפרק את הברגים בחלקו העליון של לוח השעונים ואת התחתונים לאחר מכן

 

את הברגים התחתונים נפריד מהעליונים ונשים בצד 8477722002

את הברגים התחתונים נפריד מהעליונים ונשים בצד 8477722002

מיקום הבורג התחתון ימני 8477722002

מיקום הבורג התחתון ימני 8477722002

הבורג השמאלי בתחתית לוח השעונים 8477722002

הבורג השמאלי בתחתית לוח השעונים 8477722002

לאחר שליפת כל הברגים ממקומם. נשלוף מעט את לוח השעונים החוצה מחלקו העליון , בשלב זה לא נמשוך לגמרי מאחר ויש שני קונקטורים בשני צידיו המגיעים ממחשב הרכב. את הקונקטורים נשלוף במקומם בזהירות לאחר לחיצה על הקליפס במרכזו של הימני ואילו בשמאלי באמצעות לחיצה שני הקליפסים בצד הקונקטור. 

נשלוף את לוח השעונים החוצה וננתק את הקונקטורים 940051C370

נשלוף את לוח השעונים החוצה וננתק את הקונקטורים 940051C370

לאחר שניתקנו את הלוח מזוג הקונקטורים , נמשוך את לוח השעונים במקביל להגה בזהירות , אז נשלוף אותו החוצה תוך סיבוב גלגל ההגה ימינה או שמאלה לפי הנוחות שלכם. 

נשלוף את לוח השעונים תוך סיבוב גלגל ההגה 940051C350

נשלוף את לוח השעונים תוך סיבוב גלגל ההגה 940051C350

נשלוף את לוח השעונים תוך סיבוב גלגל ההגה 940051C350

נשלוף את לוח השעונים תוך סיבוב גלגל ההגה 940051C350

 

קונקטורים של לוח השעונים ביונדאי גטס דור ראשון

קונקטורים של לוח השעונים ביונדאי גטס דור ראשון

כעת , נעבור ללוח השעונים לשם החלפת הנורות.  לוח השעונים מכיל 4 נורות גדולותׁ ׁ(W5W) והשאר קטנות. 

נורות W5W לשעון המהירות בלוח שעונים 940051C010

נורות W5W לשעון המהירות בלוח שעונים 940051C010

נורות W5W לשעון סיבובי המנוע בלוח שעונים 940051C010

נורות W5W לשעון סיבובי המנוע בלוח שעונים 940051C010

במידה והנורות הגדולות שרופות , יש לשלוף אותן בסיבוב קל בכיוון השעון ושליפה החוצה, בית הנורה מכיל את הנורה עליה , אותה יש לשלוף בזהירות החוצה. לאחר ששלפתם את הנורה, יש להסיר את הCAP הירוק מעליה ולהלבישו על הנורה החדשה. 

נשלוף את הנורה החוצה ממקומה בסיבוב קל בכיוון השעון

נשלוף את הנורה החוצה ממקומה בסיבוב קל בכיוון השעון

לאחר מכן נשלוף את הנורה השרופה, נוריד ממנה את הכיסוי הירוק ונלביש על נורה חדשה

לאחר מכן נשלוף את הנורה השרופה, נוריד ממנה את הכיסוי הירוק ונלביש על נורה חדשה

במידה והמסך המרכזי בלוח השעונים אינו מאיר, ככל הנראה הנורה שלו שרופה. הנורה הזאת די מוסתרת בלוח השעונים, שימו לב כי גישה אליה דורשת הרמה של כיסוי מכיסוי המעגל החשמלי הגמיש (הירוק) וסיבוב קל של בית הנורה ושליפה החוצה. 

גם פה יש צורך להוריד את הCAP הירוק מהנורה והלבשתו על הנורה החדשה, נעיצה מחדש בבית הנורה והחזרתו למקום. 

נרים את הכיסוי הירוק ונזהה את בית הנורה של המסך הדיגיטלי במרכז לוח השעונים

נרים את הכיסוי הירוק ונזהה את בית הנורה של המסך הדיגיטלי במרכז לוח השעונים

נשלוף את הנורה הקטנה בכיוון השעון ונשלוף החוצה.

נשלוף את הנורה הקטנה בכיוון השעון ונשלוף החוצה.

כעת לאחר החלפת כל הנורות , נבדוק כי הברגנו את בית הנורה היטב למקומו , נכניס חזרה את לוח השעונים תוך חיבור הקונקטורים בחלקו האחורי , נבריג את הברגים חזרה למקומם לפי הסדר המקורי. מסגרת בהתאם – להכניס בחלקה התחתון ולאחר מכן את העליון וסגירת ברגי המסגרת. 

סיימנו!

שימו לב

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו. 

יש לכם שאלה בנוגע למדריך? אהבתם ? כתבו לנו !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.