מדריך להחלפת נורה במסילת ידית הילוכים אוטומט ביונדאי גטס

ברכבים בעלי תיבת הילוכים אוטומטית לרוב מסילת ידית ההילוכים תהיה מוארת תחת אותיות ההילוכים. את המסילה מאירה נורה אחת אשר כמו כל נורה – נשרפת ביום בהיר ואז עולה השאלה – כיצד מגיעים אליה. במדריך זה נסביר כיצד נפלס את הדרך אל הנורה המיוחלת מבלי לגרום נזקים ופציעת אצבעות. המדריך מיועד ל hyundai Getz דור ראשון ודור שני

מסילת ידית הילוכים אוטומטית 46750-1C715

מסילת ידית הילוכים אוטומטית 46750-1C715

מקרא רמות מדריכים

מה זה אומר? לחצו כאן להסבר

הקדמה

החלפת הנורה במסילת ידית ההילוכים דומה מאוד בין הדור הראשון לדור השני. בשניהם יש צורך להרים את הקונסולה המרכזית תוך השארת מלבן המסילה במקומו , מקובע לבסיס ידית ההילוכים.  בשתי הדורות ישנה נורה אחת הנמצאת תחת האות N ומהודקת בסיבוב לתוך נישה ייעודית. 

מקט"ים וכלים נדרשים

  1. מק"ט לנורה מקורית לדור ראשון (2002 – 2005) – 18643-05009 – , ניתן גם להרכיב במקום נורת LED נמוכה ושטוחה מסוג T10. 
  2. מק"ט לנורה מקורית לדור שני (2006- 2012) – 97241-25100 , ניתן גם להרכיב במקום נורת LED נמוכה שטוחה מסוג T5.

 

  1. לשם החלפת הנורה נזדקק למפתח בעל בוקסה 10 מ"מ. 
  2. מברג שטוח דק

מתחילים

את תחילת התהליך נבצע על ידי שליפת התחתית העגולה בקצה האחורי של הקונסולה , מתוך מעמד המיועד לבקבוק. במידה ואין לכם תחתית עגולה והנכם רואים ישירות את הבורג, יש לבצע פתיחה שלו באמצעות מפתח T או בוקסה 10 מ"מ. לאחר סיום הפתיחה יש להוציא את הבורג ממקומו. 

נפתח באמצעות מפתח 10 מ"מ את הבורג בחלקה האחורי של הקונסולה האמצעית 846111C000DB

נפתח באמצעות מפתח 10 מ"מ את הבורג בחלקה האחורי של הקונסולה האמצעית 846111C000DB

לאחר מכן , נוריד מעט את ידית בלם היד מטה , מאחר ואנו נרים בזהירות ממקומה את הקונסולה המרכזית רצפתית. 

שימו לב: כי בדור ראשון נדרשת הרמה מחלקה האחורי לכיוון מעלה לשם שחרורה מהקליפסים הנמצאים בחלקה הקדמי, לעומת זאת , בדור השני – יש לשחרר אום באמצעות בוקסה 10 מ"מ מצד מושב הנהג ובמקביל מצידו השני – צד הנוסע לשחרר קליפס. 

בנקודות אלו ישנם שני קליפסים אשר ישתחררו עם הרמת הקונסולה מחלקה האחורי - דור ראשון בלבד

בנקודות אלו ישנם שני קליפסים אשר ישתחררו עם הרמת הקונסולה מחלקה האחורי – דור ראשון בלבד

כעת , בעת הרמת הקונסולה – בין אם בדור ראשון או דור שני , בעת הרמתה נתמוך באמצעות היד השניה במסגרת מסילת ידית ההילוכים למקומה. אותה מסגרת יושבת בתוך מגרעת בקונסולה הרצפתית ויש להפעיל מעט כח לשם שחרורה מתוכה. 

שימו לב: בדור ראשון , בחלקה המרכזי של הקונסולה הרצפתית ישנו שקע מצת, בעת הרמת הקונסולה, יש לנתק מחלקה התחתון את הקונקטור, אם לא תעשו כן, החיווט עלול להינתק ממקומו והשבתת פעילותו. 

בעת הרמת הקונסולה , נתמוך עם היד השניה במסגרת המסילה למקומה

בעת הרמת הקונסולה , נתמוך עם היד השניה במסגרת המסילה למקומה

כעת , לאחר שהרמנו את הקונסולה ממקומה, ניגש את הנורה. בשתי הדורות הנורה מחוברת באמצעות חיווט ותבריג לתוך נישה תחת האות N, בדור ראשון תבריג בית הנורה יהיה גדול יותר מהדור השני. בדור ראשון נדרשת נורה גדולה – T10 ואילו בדור שני , נורה קטנה יותר – T5.  

לשם החלפת הנורה נבריג את בית הנורה החוצה, נסיר את הנורה בזהירות , במידה ויש עליה ציפוי גומי ירוק, נוריד אותו בזהירות ונעביר לנורה החדשה. כעת נחזיר את הנורה למקומה באמצעות הברגת בית הנורה. 

תבריג הנורה T5 בדור שני של יונדאי גטס

תבריג הנורה T5 בדור שני של יונדאי גטס

הנורה ותבריג הנורה ליד הנישה בה הינה יושב - דור שני

הנורה ותבריג הנורה ליד הנישה בה הינה יושב – דור שני

כעת לאחר הסיום, נוריד חזרה את הקונסולה למקומה. זכרו כי בדור ראשון נדרש לנעוץ מחדש את שקע המצת במרכז הקונסולה. כמו כן בדור שני יש לחבר מחדש את הקליפס והאום סגירה בחזית הקונסולה. יש להדק את הבורג 10 מ"מ חזרה למקומו בתחתית תא הכוסות בין המושבים ולסיום להניח את התחתית (במידה וקיימת) חזרה למקומה. 

סיימנו.

חשוב לציין: המדריך הוכן בשנת 2014 ופורסם בפורום בינלאומי של יונדאי גטס. בעקבות בקשת גולש באתר הועברו התמונות והותאם מדריך בהתאם. 

שימו לב

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו. 

 

 

 

 

 

יש לכם שאלה בנוגע למדריך? אהבתם ? כתבו לנו !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.