מדריך החלפת פילטר מזגן ביונדאי / קיה – תחזוקה שוטפת ופתרון למזגן חנוק

ימי הקיץ הגיעו בשבועות האחרונים ועימם הצורך להפעיל את המזגן במכונית. כמו במזגנים בבית , גם במכונית נדרשים לתחזוקה ניקוי והחלפה. התעלמות ממצבו של המסנן מזגן עשויה לגרור ריחות לא נעימים, חדירת חלקיקים לפנים הרכב כדרך המפוח ואף לתחושה שהמזגן אינו מוציא אויר גם בעוצמה הגבוהה ביותר. במדריך זה נסביר כיצד לבצע החלפה של מסנן המזגן ביונדאי / קיה שלכם.

פילטר מזגן ישן מול חדש 976171C000 Filter-Air

פילטר מזגן ישן מול חדש 976171C000 Filter-Air

מדריכים ברמה זו מיועדים למתחילים אשר הינם בעלי ידע בסיסי וכי לא נדרשים כלים מיוחדים לביצועם.

הקדמה

תחזוקת מזגן נדרשת במכונית שלכם כחלק מכל תוכנית התחזוקה הקבועה שלה. במוסכים המכבדים את עצמם עורכים בדיקות למערכת המיזוג כחלק מהבדיקות השגרתיות מאחר שמזגן מוגדר כמוצר חובה בכל רכב. בין הבדיקות שמבצעים: מצב הצינורות ברכב, עוצמת קירור / חימום וכמובן מבצעים החלפה של מסנן האויר של המזגן. 

חשוב לציין כי גם שאינכם משתמשים במזגן במכוניתכם, מסנן המזגן כן סופג לתוכו אויר , לכלוך , חרקים ואבק במהלך הנסיעה. זאת מאחר שבמרבית המכוניות פעולת הכנסת האויר מחוץ לרכב עובדת כברירת מחדל. 

בתמונה הנמצאת מעל שורות אלו , נראה מסנן אויר של המזגן אשר הוחלף רק לפני 6 חודשים, מול חדש אשר נראה נקי לגמרי. אמנם המסנן הנ”ל פורק מרכב שבו המזגן עובד ברוב ימות השנה, אך מעבר לכך ניתן לראות בקלות את החלקיקים הרבים שהצליח לתפוס ולמנוע מהגעתם לתוך צלעות הקירור והלאה אל חלל הרכב כדרך פתחי האוורור. 

בניגוד לדעה המצויינת אינספור ב made in korea לגבי מקוריות החלקים , בפריט זה – מסנן האויר למזגן ניתן גם “להתפשר” על יצרן קוריאני חליפי, זאת משום הפער העצום במחירים בין מקורי לחליפי. ברכבים אשר בהם מחליפים את מסנן האויר לעיתים תכופות, הדבר מתבטא בהוזלת עלויות משמעותית. 

במוסך מורשה אגב, עלות החלפת פילטר מזגן ביונדאי / קיה ממוצעת , עשוי להגיע בקלות ליותר מ230 שח למסנן עצמו ולהוסיף על כך עבודה ומע”מ ויצאנו עם סכום מכובד לשמצה.  מה שמביא אותנו להדריך כיצד נחסוך זאת ונרוויח בנוסף עוד כמה דקות של תהילה עם המכונית האהובה שלנו. מפה ל.. מספרים קטלוגיים. 

פילטר אויר למזגן קוריאני חליפי (Hyundai Getz 976171C000 Filter-Air

פילטר אויר למזגן קוריאני חליפי (Hyundai Getz 976171C000 Filter-Air

מקט”ים

המק”ט המקורי לרכב בו הוחלף המסנן (יונדאי גטס) הינו:

  • 97617-1C001. את הפריט ניתן לרכוש באתר הקוריאני האהוב – KORAPS בסכום של כ25 דולר כולל משלוח לישראל. שימו לב כי חשוב לוודא מול שירות הלקוחות של החברה כי המחיר הינו לזוג הנדרש עבור יונדאי גטס ולא ליחידה בלבד – קישור לרכישה
  • את הפריט החליפי אותו רכשתי לשם ההחלפה קניתי אצל יבואן מקביל ליונדאי / קיה בתל אביב, מדי פעם כאשר נדרשים חלקים מסויימים מרגע לרגע ואין זמן לחכות לחבילה מקוריאה , אני מגיע למקום ורוכש, במקרה זה יצא מחיר די זול של המסנן – כ40 שח. המק”ט על החבילה זהה למקורי כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת.
  • מסנן מזגן עבור יונדאי I-20 דור שני ( 2009 – 2015) הינו – 97133-4P00T
  • מסנן מזגן עבור יונדאי אקסנט עד מודל 2005 הינו 97617-1C000.

מחפשים מק”ט לפילטר מזגן עבור היונדאי / קיה שלכם? לחצו כאן ונשמח לעזור! 

פילטר אויר למזגן קוריאני חליפי (Hyundai Getz 976171C000 Filter-Air

פילטר אויר למזגן קוריאני חליפי (Hyundai Getz 976171C000 Filter-Air

מתחילים!

ביונדאי גטס , אקסנט , קיה ריו ובכלל ברוב הרכבים , פילטר המזגן נמצא בחריץ מאחורי תא הכפפות. ההסבר המוצע במדריך זה הינו לרכב מסוג יונדאי גטס דור ראשון אך תואם גם לדור שני ולרכבים נוספים דומים. 

ראשית נשלוף מהאריזה את צמד המסננים החדשים, יש לוודא כי שניהם באותו הגודל וכי המסנן שלם וישר ללא חורים או חריצים. בדיקה זו תמנע מגופים זרים לחדור את המסנן בעת עבודת המזגן. 

פילטר אויר למזגן קוריאני חליפי (Hyundai Getz 976171C000 Filter-Air

פילטר אויר למזגן קוריאני חליפי (Hyundai Getz 976171C000 Filter-Air

לצמד המסננים , יש כיוון החדרה מסויים לתעלה בה אמורים להכנס, כאשר נאחוז במסנן , בחלקו העליון אמור להיות פס בולט אשר משתלב עם מגרעת בחלקו התחתון של המסנן המקביל. נסיון להחדרתם שלא בצורה הנכונה עשוי לגרום לנזק למסננים, לחריץ בהם אמורים להיות ואף לפגוע באיטום תעלת העברת האויר. 

בחלקו העליון של הפילטר תהיה בליטה שתיכנס למגרעת של המסנן המקביל

בחלקו העליון של הפילטר תהיה בליטה שתיכנס למגרעת של המסנן המקביל

מגרעת בתחתית המסנן אשר אליה תתחבר הבליטה בראש המסנן המקביל

מגרעת בתחתית המסנן אשר אליה תתחבר הבליטה בראש המסנן המקביל

כעת ניגש אל תא הכפפות , אשר מאחוריו נמצא בית מסנן האויר של המזגן , 

תא הכפפות אשר מאחוריו נמצא מסנן האויר למזגן

תא הכפפות אשר מאחוריו נמצא מסנן האויר למזגן

כאשר נפתח את תא הכפפות , נראה כי את התא אוחזות שתי יחידות קליפס עשויות פלסטיק וגומי אשר מונעות מהתא להפתח לגמרי. 

קליפס ימין של תא הכפפות

קליפס ימין של תא הכפפות

קליפס שמאלי של תא הכפפות

קליפס שמאלי של תא הכפפות

על מנת לשלוף את הקליפס, נכניס את האצבע מחלקו החיצוני של תא הכפפות ונדחוף את הקליפס כלפי פנים תא הכפפות. בעת שעשינו זאת , נכניס מעט את תא הכפפות פנימה ונשלוף בו זמנית את הקליפס מתוך התא. בפעולה זו עם שליפת הקליפסים תא הכפפות ירד עד לשטיח המכונית. 

נדחוף מחלקו החיצוני של תא הכפפות את הקליפס כלפי פנים התא

נדחוף מחלקו החיצוני של תא הכפפות את הקליפס כלפי פנים התא

נשלוף את הקליפס מתוך תא הכפפות

נשלוף את הקליפס מתוך תא הכפפות

עם שליפת הקליפסים בשני הצדדים , תא הכפפות ירד עד לשטיח המכונית

עם שליפת הקליפסים בשני הצדדים , תא הכפפות ירד עד לשטיח המכונית

לאחר שהורדנו את תא הכפפות מטה, נראה מולנו את המכלול הכמעט שלם של יחידת המיזוג / קירור ברכב. מצד ימין יהיה המפוח אשר תפקידו למשוך אויר – בין אם מפתח חיצוני אשר נמצא תחת קו המגבים של השמשה הקדמית ובין אם מתוך חלל הרכב. (אויר פנימי). בהמשך נמצאית יחידת הקירור המכילה את צלעות הקירור ובצמוד אליו התא אליו מוחדרות יחידות מסנן האויר של המזגן. 

תא הכפפות ירד מטה , בחץ עליון הדלת של חריץ הכנסת מסנני האויר של המזגן

תא הכפפות ירד מטה , בחץ עליון הדלת של חריץ הכנסת מסנני האויר של המזגן

כעת , עלינו לפתוח את דלת החריץ לתא מסנני האויר , את הדרך כעת חוסם צינור שחור אשר מכיל את הכבל המעביר מהמתג הסיבובי בקונסולה המרכזית של המזגן – אויר חיצוני / אויר פנימי , מהנדסי יונדאי לא קיבעו אותו למזלנו בצורה קבועה אלא על קליפס פלסטיק בלבד, לפיכך נשחרר אותו בזהירות ממקומו ונגיע אל הדלתית אותה ניתן לשחרר ולמשוך מעלה. 

חץ עליון מציג את הקליפס של הדלתית, דרכו נשלוף אותה החוצה , החץ התחתון מציג את הצינור השולט על אויר מחוץ הרכב או פנים.

חץ עליון מציג את הקליפס של הדלתית, דרכו נשלוף אותה החוצה , החץ התחתון מציג את הצינור השולט על אויר מחוץ הרכב או פנים.

כעת נשלוף את הדלתית החוצה ונראה לנגד עיננו את צמד הפילטרים הישנים שהם מוצבים אחד מעל השני. נשלוף בזהירות את העליון החוצה. מומלץ ישירות לתוך שקית אשפה על מנת שלא ייפלו שאריות אויר פיח וחרקים על שטיח המכונית. 

את דלתית חריץ המסננים נשלוף באמצעות לחיצה על הקליפס בראשה ומשיכה כלפי מעלה

את דלתית חריץ המסננים נשלוף באמצעות לחיצה על הקליפס בראשה ומשיכה כלפי מעלה

נשלוף את המסנן הישן מהחריץ , ראשית את העליון ולאחר מכן את התחתון

נשלוף את המסנן הישן מהחריץ , ראשית את העליון ולאחר מכן את התחתון

לאחר ששלפנו את שתי היחידות היישר לשקית האשפה, נכניס את החדשים , ראשית את התחתון כאשר אנחנו נקפיד שהבליטה תהיה בחלק העליון ואילו המגרעת בחלק התחתון. כמו כן ישנה “ידית” קטנה בקצה הפילטר שאמורה להיות מול דלתית החריץ. לאחר שהכנסנו את התחתונה, נחדיר את העליונה בהתאם למגרעת ונסגור עליהם את הדלתית עד הידוק הקליפס מחדש. לאחר מכן נחזיר את צינור הכבל של בורר הכנסת האויר למערכת המיזוג, נסגור את תא הכפפות באמצעות החזרת הקליפסים בצידי התא למקומם. 

מסנן אויר משומש 97617-1C001

מסנן אויר משומש 97617-1C001

כעת האויר יזרום נקי , איכותי יותר וכמובן חזק יותר !

קיץ קריר! 

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו. 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.