מדריך להחלפת גומיות אטימה למסגרת דלת ביונדאי גטס (2003 עד 2012)

אחד הדברים המעצבנים בנסיעה מהירה כאשר החלונות סגורים, הינם רעשי רוחות שחודרים בכל מיני נקודות חלשות בנקודות האטימה של דלתות המכונית. את הרעשים הללו אמורים למנוע רצועות אטימה עשויות גומי אשר יושבות על מסגרת המרכב או הדלת ומהודקים אחד לשני בעת הסגירה. אך מה קורה אחרי שנים רבות של שימוש בהם הגומי מתבלה ואף נקרע? עד כמה זה קל להחליף וכיצד נוכל לשמור עליהם טוב יותר לשנים הבאות? כל זאת במדריך הבא! בוצע על hyundai Getz אך תואם לדגמי KIA ו HYUNDAI רבים.

 82150-1c000 821601c000 (Hyundai Getz) 821601C200 W/strip-Fr dr upr,RH LH

82150-1c000 821601c000 (Hyundai Getz) 821601C200 W/strip-Fr dr upr,RH LH

מדריך ברמת מתחיל

מה זה אומר? לחצו כאן להסבר

ולפני הכל

עד כמה חשובות רצועות האטימה הללו? ובכן, רצועות אלו אחראיות על האטימה בין מסגרת הדלת הקדמית העליונה בצד הנוסע והנהג ולבין מסגרת השלדה אליה נצמדת הדלת בעת טריקתה. כחלק מהאטימה מונעת חדירת גשמים בעת נסיעה בימים סוערים, ובכלל – דואגת לאטימה מפני חדירת רעשי רוח החודרים בדרך כלל לכל נקודה חלשה בעת נסיעה מהירה. במקרה של רצועות אלו, הנ"ל צמודות למסגרת באמצעות קליפסים קטנים שמוחדרים לתוך המסגרת מקצה עליון הגובל עם הגומי של הדלת האחורית המקבילה לדלת הקדמית ובצד השני, בקו בו נמצאת מראת הצד של המכונית. 

הגומיות על מכוניתי הינן המקוריות שלה, משמעו יצאו עם המכונית מהמפעל המייצר בקוריאה בשלהי אפריל 2003 עד שעלתה לכבישי ישראל בתחילת 2004. למזלי המכונית עוד אצל בעליה הקודמים היתה מקבלת פינוקים טובים ובכך השתמרו פריטי הגומי השונים ברמה טובה מאוד. גם כאשר הגיעה לידי, דאגתי מדי מספר חודשים לנקות את רצועות הגומי והאטימה ולאחר מכן לרכך ולשמר אותם באמצעות תרסיס סיליקון ייעודי. אך בסופו של דבר, לאחר 15 שנה שכנראה רובו בחסד, גם הגומיות האלו צריכות להתחלף בגרסה רעננה. 

 82150-1c000 821601c000 (Hyundai Getz) 821601C200 W/strip-Fr dr upr,RH LH

82150-1c000 821601c000 (Hyundai Getz) 821601C200 W/strip-Fr dr upr,RH LH

מקט"ים וכלים נדרשים

  • לשם החלפת רצועות האטימה נצטרך לרכוש חדשות וכמובן מקוריות. המקטי"ם הנדרשים עבור יונדאי גטס (דור ראשון ושני) – 2003-2012 זהים לשתי הדורות. 
  • מק"ט עבור צד נהג קדמי שמאל – 82150-1C000.
  • מק"ט עבור צד נוסע קדמי ימני – 82160-1C000 
  • במידה ותרצו לבצע החלפה גם לדלתות האחריות: המקט"ים הינם: 
  • מק"ט עבור צד נהג אחורי שמאל – 83150-1C000
  • מק"ט עבור צד נוסע אחורי ימני – 83160-1C000

כלים נדרשים

  • שפיץ פלייר דק או מברג לחילוץ קליפסים
  • מגבון / מגבת בד



שנתחיל?

את תחילת הפירוק נבצע מחלקה העליון של דלת המכונית, התחלנו בדלת הנהג, שם ננתק את הקליפס השחור הקטן שתופס את קצה הרצועה בחלק העליון שלה, לאחר מכן, נמשוך בזהירות את הרצועה החוצה עד להגעה לקליפס הבא בתור, באמצעות שפיץ פלייר נתפוס בזהירות את ראשו המחובר לנקב בגומיה ונשלוף אותו החוצה. במידה ויצא ממקומו בגומיה ונשאר בדלת, זה בסדר, יש לשלוף אותו עם שפיץ פלייר וניתן לחבר חזרה לגומיה. 

ננתק את הקליפס הראשון ומשם את יתר הקליפסים 82150-1c000 821601c000

ננתק את הקליפס הראשון ומשם את יתר הקליפסים 82150-1c000 821601c000

לאחר שנסיר את הקליפסים ממסגרת הדלת העליונה, נגיע כמעט לסוף הרצועה, שם אוחזים אותה 3 קליפסים שחורים נוספים במקביל לצהובים/לבנים. 

ננתק את הרצועה ממקומה ונסיר את הקליפסים ממסגרת הדלת 82150-1c000 821601c000

ננתק את הרצועה ממקומה ונסיר את הקליפסים ממסגרת הדלת 82150-1c000 821601c000

 ננתק את הרצועה ממקומה ונסיר את הקליפסים ממסגרת הדלת 82150-1c000 821601c000

ננתק את הרצועה ממקומה ונסיר את הקליפסים ממסגרת הדלת 82150-1c000 821601c000

במידה ונשארו קליפסים, נשלוף אותם מהמסגרת 82150-1c000 821601c000

במידה ונשארו קליפסים, נשלוף אותם מהמסגרת 82150-1c000 821601c000

כעת, לאחר שהסרנו את הרצועה הישנה ממקומה ואת הקליפסים (אם נשארו כאלו). כעת ננקה את המסגרת משאריות של אבק ולכלוך שהצטבר שם במשך השנים הרבות באמצעות מגבון או מגבת בד. 

ננקה את המסגרת מאבק ולכלוך שהצטבר במשך השנים 82150-1c000 821601c000

ננקה את המסגרת מאבק ולכלוך שהצטבר במשך השנים 82150-1c000 821601c000

מסגרת לאחר ניקוי 82150-1c000 821601c000

מסגרת לאחר ניקוי 82150-1c000 821601c000

כעת, ניקח את רצועת הגומי החדשה התואמת לצד שמאל (דלת נהג) – הקליפסים יהיו הלבנים. נחבר את הקליפס הראשון השחור במסגרת ונעבור קליפס קליפס לתוך המסגרת לפי הסדר עד לקצה התחתון. 

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

לאחר שסיימנו את כל הקליפסים למקומם, נסגור את הדלת ונסתכל אחידות פס האטימה בין מסגרת הדלת לחלק המקביל בקורת הרכב. במידה והכל טוב, נעבור לדלת השניה. 

בדלת השניה כבר צילמתי את מצב הגומיה אשר החלה להאכל בחלק העליון ובחלק התחתון המקביל למראה, מצב דומה היה גם בדלת השמאלית. 

בדלת הימנית הנזקים לגומיה לא פחות קטנים 82150-1c000 821601c000

בדלת הימנית הנזקים לגומיה לא פחות קטנים 82150-1c000 821601c000

בדלת הימנית הנזקים לגומיה לא פחות קטנים 82150-1c000 821601c000

בדלת הימנית הנזקים לגומיה לא פחות קטנים 82150-1c000 821601c000

בדלת הימנית הנזקים לגומיה לא פחות קטנים 82150-1c000 821601c000

בדלת הימנית הנזקים לגומיה לא פחות קטנים 82150-1c000 821601c000

גם פה, נשלוף את הגומיה ממקומה, בדלת הימנית הקליפסים יהיו בצבע צהוב (לעומת הלבנים בדלת השמאלית) 

נחבר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

נסיר את הקליפס הראשון והלאה את יתר הקליפסים לפי הסדר 82150-1c000 821601c000

גם בצד זה, לאחר הסרת רצועת האיטום, ננקה באמצעות מגבון או מגבת את האבק מדופן הדלת לפני הרכבת גומי האטימה החדש. 

ננקה את המסגרת מאבק ולכלוך שהצטבר במשך השנים 82150-1c000 821601c000

ננקה את המסגרת מאבק ולכלוך שהצטבר במשך השנים 82150-1c000 821601c000

גם במקרה זה, נתחיל את החיבור של הקליפס העליון ברצועת הגומי האוטמת ונעבור קליפס קליפס עד לקצה השני המקביל למראת הצד. בקצה התחתון ישנם 3 קליפסים שחורים וקליפס אחרון מוארך, אותו לנעוץ למקומו. לסגור את הדלת ולבדוק אחידות של הגומי בין מסגרת הדלת למסגרת הקורה. 

82150-1c000 821601c000 בקצה התחתון ישנם 3 קליפסים שחורים וקליפס אחרון מוארך, אותו לנעוץ למקומו.

82150-1c000 821601c000 בקצה התחתון ישנם 3 קליפסים שחורים וקליפס אחרון מוארך, אותו לנעוץ למקומו.

סיימנו.

ותודה ל- פורי, אשר ליוותה את התהליך ושמרה על הקליפסים הישנים שפורקו מהמכונית.

ותודה ל- פורי, אשר ליוותה את התהליך ושמרה על הקליפסים הישנים שפורקו מהמכונית.

המידע המופיע באתר הינו כחומר עזר לתיקון / ביצוע הטיפול בעצמך, הפעולות המופיעות במדריך זה ניתנות לביצוע בתנאים ביתים אך מיועד לבעלי ידע חוש וידיים המתאימות לפעולה זו. אם אינכם בטוחים בביצוע , יש להיוועץ עם מומחה / מכונאי רכב לסיוע. האחריות לאופן וביצוע התיקון הינו על מבצעיו בלבד, אין האתר או כותב תוכן זה אחראי לכל נזק או תקלה שתיגרם בצורה ישירה או עקיפה כתוצאה מביצוע של פעולה זו. 

 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.