לחזור אל שאל שאלה – טכני

יונדאי גטס 2004 קשיים קלים בהנעה

ראשי פורומים שאל שאלה – טכני יונדאי גטס 2004 קשיים קלים בהנעה

הדיון הזה מכיל 7 תגובות, ויש לו 2 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י  elian לפני 4 חודשים.

  • מאת
    תגובות
  • #3041 תגובה

    תומר

    שלום,
    קודם כל, חייב לציין שהאתר פשוט מדהים!!!
    החלפתי רכיבים רבים בעצמי בעזרת המדריכים שלכם.

    ועכשיו לשאלה:
    יש לי גטס 2004 מנוע 1300 אוטומטית, אני חווה לעיתים קשיים קלים בהנעה.
    לפעמים זה קורה בניסוי ראשון ולפעמים אני צריך אפילו עד ארבע ניסיונות עד שהרכב מניע.
    מהירות סיבוב הסטרטר עושה רושם של תקינה (מצבר בן כחצי שנה), מצתים הוחלפו לפני כחצי שנה (הבעיה הייתה לפני ואחרי החלפת המצתים) אילו אלמנטים יכולים לגרום לחוסר העקביות הזו? ואיך ניתן לשלול או לאמת רכיב חשוד?

    תודה מראש
    תומר

  • #3045 תגובה

    elian
    מנהל בפורום

    היי תומר

    ראשית תודה על המילים החמות! שמח לקרוא כי המדריכים סייעו לך בטיפול במכונית שלך (:.

    לגבי ההנעה, ראה כי לאחרונה ממש פורסם הסבר העוסק בעניין של אנטנת האימובילייזר של המכונית, אנטנה תקולה מציגה תופעות כאלה.

    בהתאם למדריך, האם בעת סיבוב המפתח בסוויצ, נדלקת לך נורה של מכונית צהובה ובתוכה סימן של מפתח? אם לא, כנראה שזו אכן התקלה.

    מצרף לך קישור למדריך, נא עדכן.

    מדריך להחלפת סליל אנטנת אימובילייזר ביונדאי / קיה (בוצע ביונדאי גטס) פתרון לרכב לא מניע

  • #3070 תגובה

    תומר

    היי,

    היו מספר התפתחויות בסופ"ש ומעניין אם יתבררו ככאלו שמשפיעים על נושא ההצתה.
    התברר שקניתי לפני חצי שנה פלאגים להחלפה אך… לא החלפתי אותם (נמצאו כדרך אגב בתא המטען).
    בזמן ההחלפה, התברר שפלאג מספר 1 היה כמעט "בחוץ" שני סיבובים עם הראצ'ט הוציאו אותו להפתעתי החוצה.
    למזלי, חששותיי התבדו שמדובר בהברגה פגומה בבלוק המנוע שלא אפשרה הברגה מלאה של הפלאג.
    בכל אופן, ארבעת הפלגים הוחלפו ומאז (למרות לא מדובר בסקר מייצג) הרכב הונע כארבע פעמים ולא נצפו בעיות הנעה.
    ללא קשר אבדוק את נושא האמובילייזר לפי המלצתך.

    בכל אופן, תודה רבה על הסבלנות ושיתוף הפעולה (זה ממש לא ברור מאליו)

    תומר

  • #3072 תגובה

    elian
    מנהל בפורום

    היי תומר

    קצת מוזר הקשר בין האי הנעה לפלאג שלא נעול עד הסוף, תאורטית גם אם אין פעילות של פלאג אחד מהרביעייה הרכב עדיין יניע במצב חסר ויגמגם בשל החוסר.

    אם הבעיות הנעה מתחוללות כאשר האוטו עומד שעות רבות בשמש ישירה, כנראה שזה צירוף מקרים עם הפלאגים (שאגב מעולה שדאגת לבדוק את זה בלי קשר) והבעיה הינה באמת בזיהוי המפתח (תופעה מוכרת מאוד בהמון יצרני רכבים בימי קיץ)

    עדכן.

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 4 חודשים, 2 שבועות ע"י  elian.
  • #3075 תגובה

    תומר

    היי,

    קראתי את המדריך המדובר לגבי הסליל ואני עוקב אחרי הנורה בזמן ההתנעה, אעדכן עוד מספר ימים בנושא.

    ברשותך שאלה אחרת, בזמן פניות חדות יש רעש של דפיקות שמגיע מאזור הציריות וככל הנראה אחת או שתיים מהציריות אינן תקינות.
    1. האם יש שיטה לזהות באיזה צד מדובר (ע"י פניה ימינה שמאלה או משהו כזה)?
    2. האם יש צורך בהחלפת כל הציריה או רק את הפעמון?

    אם הבנתי נכון "הפעמון" הוא החלק "המיפרקי" שקרוב לגלגל ולא החלק המיפרקי שמחובר לדיפרנציאל.
    האם נכון להניח שהתקלה תהיה בפעמון ולא במפרק השני?
    לא רוצה להחליף פעמון (במידה ואפשרי להחליף רק אותו) ולגלות שהבעיה היא בכלל בחלק השני.

    איך אין מדריך להחלפת ציריה (כמובן בצחוק).

    עוד פעם, אתם (או אתה) פשוט אלופים, זה ממש כיף לגשת לעבודה פעם ראשונה כשאתה יודע מה בדיוק לעשות ולא מנחש.

    בהערכה רבה
    תומר

  • #3076 תגובה

    elian
    מנהל בפורום

    נמתין לעדכון בגין התנעת הרכב.

    לגבי הציריות, בדרך כלל יהיה ניתן לאתר צירייה דופקת לפי הקשבה בסיבוב מלא של הגלגל, די קל להבחין אם זה בא מימין או משמאל.

    לגבי החלפה, יש כאלה שיחליפו רק את הפעמון – אך מדובר בעבודה לא קלה במיוחד. בעבר, כאשר היתה תקלה כזו, העדפתי לרכוש ציריות של GSP עבור המכונית, העלות היתה כ260 שח ליחידה חדשה. כלכלי יותר מאשר להחליף פעמון בלבד.

    מדריך לציריה טרם הועלה, יש חומרים, מעריך שיעלה בקרוב.

    תודה רבה על המילים החמות (:

  • #3130 תגובה

    תומר

    היי,
    תותתתתח….אכן, נראה שיש בעיה עם זיהוי המפתח.
    אזמין את החלק ואחליף אותו.

    אין איזה מדריך לגבי החלפת רצועת טיימינג?

    תודה על הכל
    תומר

    • #3131 תגובה

      elian
      מנהל בפורום

      שמח שאותרה התקלה בזיהוי המפתח.

      לגבי מדריך לטיימינג, יש את החומרי גלם (תמונות ומידע) אך טרם נמצא הזמן לכתוב אותו, מדריך אמור להיות מקיף לרבות משאבת מים ושאר הפריטים הקשורים בכך. יעלה בהמשך.

מענה ל־יונדאי גטס 2004 קשיים קלים בהנעה
פרטים: